Friday, 11 May 2012

Jumaat datang lagi : gangguan sexsual

              Yeay! Jumaat datang lagi. esok cuti yer kawan-kawan..  Apa perkara yang i nak share untuk kali ni?? hurmmm.. korang pernah dengar atau alami gangguan sexual kat tempat keja atau tempat belajar x? Meh sini i nak cerita..

Situasi di pejabat 1

Saya suka la perempuan macam awak ni..awak ni memang taste saya.. chubby2.. sedapnyer dapat peluk awak tambah lagi waktu hujan macam ni.

Situasi di pejabat 2

Sedang Milah melihat-lihat baju pengantin di internet, tiba-tiba Achem menegurnya "wah..kalau awak pakai baju macam ni, sesuai sangat sebab senang abang nak selak n masuk tangan" terkedu Milah mendengar percakapan Achem tu

Situasi di pejabat 3

Dengan selamaba Wok mencucuk pinggang Mek yang tengah kusyuk menaip surat.. Mek melatah, lantas Wok menyentuh bahu dan memegang tangan Mek. Mek terkedu dengan tindakan Wok yang kurang sopan itu..

Situasi di pejabat 4

Z menghantar SMS kepada H, dan SMS nya berbunyi "wah, nampak tahi lalat di tengah-tengah gunung awak tu..teruja abang tengok"  H terkedu dengan SMS yang diterima rasa seperti discan-scan tubuhnya..

Situasi di pejabat 5

Spolan menghampiri Gugurl yang sakit kepala, tiba-tiba Spolan memegang leher Gugurl seperti mengurutnya. Gugurl menjerit, tetapi masa itu tiada orang di sekelilingnya. Spolan gelak melihat aksi Gugurl yang memarahnya.

Situasi di dalam lif 

Riff berdiri disebelah Nini didalam lif.ketika itu mereka berdua sahaja. tiba-tiba Riff "mencopot" payudara Nini dengan sepantas kilat. Nini mengambil tindakan untuk menendang Riff, tetapi tidak berjaya kerana Riff berkata "tendanglah, sekali aku pegang kaki kau, senang aku main kau kat sini"

Pada pendapat korang, apa yang perlu mangsa-mangsa ini lakukan?

a) berdiam diri
b) mengadu ngan kawan-kawan
pic dari pakcik google
c) mengadu dengan kaunselor
d) belasah je mamat tu
e) jawapan korang sendiri

Tapi kebanyakan orang juga turut menyalahkan perempuan kerana cara pemakaian mereka.  Ada betulnya kenyataan itu, tetapi ada juga sesetengah mangsa yang berpakaian sopan, namun masih diperlaku seperti itu..

4 comments:

  1. kalau aku..buat aduan kat bahagian HR..takpun kat polis terus..sebab itu satu kesalahan besar di tempat keje tau tak??!!
    *ttbe terEmo plak*

    ReplyDelete
    Replies
    1. he3.. haruslah emo..aku pun geram n menyampah ngan orang2 cmtu..

      Delete
  2. Replies
    1. he3..report polis..ok jugak tu.tapi sure polis mintak bukti kn?

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...