Saturday, 29 October 2011

Kenapa Perlu Curang?

Perkara dah biasa berlaku.. Kenapa lelaki dah kawen masih mencari perempuan lain? bila di tanya dorang jawab:
  • hari-hari makan nasi pun bosan. ini kan pulak mengadap bini jer
  • i xbahagian ngan wife i.. tu sebab i cari orang lain
  • i sayang wife i, tapi i masih sunyi.. tu sebab i ada girlfriend
  • lelaki kan boleh kawen 4
  • ala, saja nak teman tuk "geli-geli"
  • wife i dah tua, dia xmampu nak bagi apa yang i nak
  • eh, i "xkawen" lagi lah
  • i banyak duit, u nak jadi skandel i?
  • ala, wife i pun ada anak ikan..xkan i xboleh?
  • diam membisu~
Perkara jarang berlaku.. Kenapa perempuan dah kawen masih mencari lelaki lain? bila di tanya dorang jawab:
  • suami outstation, bosan..so, cari anak ikan buat peneman
  • nape, ingat i ni xlaku lagi ker?
  • suami i ada pompuan len, so i pun pe salahnyer da jantan len kan?
  • dah bosan la ngan layanan suami i tu..
  • diam membisu~
Dalam situasi ni, baik lelaki mahupun perempuan.. sama jer sebenarnyer..yang penting hati.. ceramahlah pulak cuba kita renungkan, kenapa selama ni sebelum kawen, bercinta bagai nak rak.. tapi bila dah kawen masing2 buat hal sendiri? bagi yang dah ada anak, xkesian ke kat anak2 tu? i tau i belum kawen g, xlayak nak cakap benda2 ni.. tapi benda2 ni dah berlaku kat kawan2 i.. so, mintak dijauhkanlah..sama2 lah kita mendoakan yang terbaik buat kita dan pasangan..amin~


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...