Friday, 8 July 2011

DUIT

            Duit.. cerita fasal duit memang banyak ceritanya..masa nk lahir melihat dunia ni guna duit, semasa kita hidup lagilah banyak guna duit, masa nak meninggal pun guna duit juga..kesimpulannya smua nak guna duit, xda free pun dalam dunia ni. ye lah, nak masuk tandas pun bayar kan? dulu 20sen jer sekarang dah jadi 30sen..smua gara2 isu kenaikan harga barang tu dan ini..

           Orang miskin selalu di tindas sebab mereka tiada duit, mereka kurang pendapatan dan sebagainya..semua isu duit. Manakala orang kaya pula sering di tindas oleh orang setaraf atau rakan baik sendiri..semua isu duit. Duit adalah segalanya, betul ke? duit boleh beli macam2, betul ke? memang kita sering nafikan yang kita xboleh membeli kasih sayang, cinta, maruah.. tetapi bagi orang yang ada kuasa & duit, mereka kata ya. sebab duit boleh beli kasih sayang, cinta dan maruah seseorang. (sungguh zalim orang itu) itu sebab bermacam-macam cerita yang kita tengok sekarang dalam drama melayu..smua bukan saja lakonan semata-mata,tetapi dari rialiti juga.

           Cakap fasal duit lagi, memang gaji kita besar mana pun, mesti xcukup juga..betul x? ni terjadi dekat kita smua termasuk i. he3..bila nk cukup? xkan cukup..jadi haruslah bersyukur dengan apa yang kita ada..(tadah je lar)

         

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...